Comitè de Medi Ambient dels Clubs Rotaris

jueves, 26 de septiembre de 2024

Ahir, al Rotary Club de Girona, vam tenir l'honor de reunir-nos amb els representants del Comitè de Medi Ambient de diversos clubs rotaris amb l'objectiu d'impulsar noves iniciatives sostenibles que contribueixin a la protecció del medi ambient. Aquesta trobada va comptar amb la presència de clubs com el Rotary Costa Brava, Ripollès, Girona, Olot, Lloret de Mar, Banyoles, Blanes i Roses-Empuriabrava, així com del Districte 2202 i el Districte Rotaract.

Durant la reunió, es van centrar en propostes concretes per promoure un futur més verd i sostenible. Les accions que es van plantejar inclouen iniciatives que cada club pot portar a terme en la seva comunitat local. Entre les propostes destacades, es va parlar de l'adopció de rius per part dels clubs, l'organització de campanyes de neteja per combatre la contaminació local i la realització d'accions per mesurar i millorar la qualitat de l'aire i de l'aigua.

A més, es va suggerir la plantació i reforestació d'arbres com a forma de revertir la degradació ambiental i connectar-se amb la natura a través d'activitats educatives i participatives. Altres iniciatives van incloure el suport a projectes d'energia solar en comunitats amb necessitats energètiques i la construcció de jardins comunitaris per promoure la biodiversitat. També es va discutir la necessitat de combatre la contaminació per plàstics mitjançant accions de reducció i reciclatge.

La reunió va servir com a punt de partida per coordinar esforços i ampliar l'impacte d'aquestes accions entre els diferents clubs participants. Aquestes iniciatives són part d'una campanya global de Rotary que busca conscienciar i actuar davant dels reptes ambientals que enfronta el món.

Amb aquestes accions, el Rotary reafirma el seu compromís per un món més sostenible, implicant tant les noves generacions com la comunitat rotària en conjunt per cuidar el nostre planeta. A través de la col·laboració i la determinació, estem treballant per un futur millor per a tots.